Balsammetoden!

Heej alla fina! :)
Såg på en video för någon dag sen om balsammetoden som Therese Lindgren har gjort. Orkar inte förklara utförligt vad det handlar om, men helt enkelt så finns det framförallt tre ämnen i de flesta schampon och balsam som förstör håret. De lägger sig i hela hårbottnen, runt hårstråna för att det ska kännas lent, men pga den hinnan så kan inte håret få syre och då skadas det.
 
Så balsammetoden går ut på att man ska sluta helt med schampo och bara använda balsam, som inte ska innehålla de tre ämnena. Ni kan googla på produkter som är tillåtna.
 
Jag använder exakt samma produkter som Therese Lindgren så jag tänkte berätta hur man gör med dem.
 
1. Tvätta håret noga med coops x-tra schampo för normalt hår.
Det steget kallas för sista tvätten, då tvättar man bort de tre ämnena eftersom det schampot inte innehåller dem. Detta steget gör du bara första gången, du ska alltså skippa detta steget kommande gånger.
 
2. Massera in ditt tvättbalsam i hårbottnen, på huvudet osv. Jag använde mig av coop x-tra balsam för normalt hår.
Detta ska alltså ta bort fettet.
 
3. Använd ditt mer vårdande balsam i topparna. Alla har det olika högt upp i håret, men så långt som känns bra. Jag använde Garnier Respons balsam.
 
Bild på alla:
 
En fördel med metoden är att coops balsam kostar bara 24 kr för en hel liter! Och Garniers kostade runt 30 kr för en sån liten flaska men det ska man inte ha mer av än vanligt.
 
En annan är att håret blir friskt på riktigt, inte bara fejk, så det kan bli längre.
 
Den sista jag har i huvudet just nu är att håret växer rätt mycket snabbare eftersom man inte har en hinna som stör hårbottnen!
 
Provade det för första gången idag och håret känns jätteslitet för jag inte har de konstiga ämnena, menmen får hoppas på att det funkar! Här kommer en video där Therese förklarar mer utförligt om ni blir sugna!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0